"Чистюли" Жобасы
Жоба авторлары: тәрбиеші: Ломаева Екатерина Валерьевна.
Жобаның ұзақтығы: қысқа мерзімді. (7.10-18.10 ).
Жоба түрі: танымдық және ойын.
Жобаға қатысушылар: балалар: 2 жас, тәрбиешілер, ата-аналар.
Мақсаты: білім беру процесінде ауызша халық шығармашылығын қолдану арқылы мәдени-гигиеналық дағдыларды ойын түрінде қалыптастыру.
Мәселе: балалардың мәдени-гигиеналық дағдыларды игеру деңгейінің жеткіліксіздігі және ата-аналардың үйде осы дағдыларды дамытуға деген қызығушылығы мен белсенділігінің төмендігі.
Жобаның өзектілігі: балаларға жасына сәйкес гигиеналық дағдыларды игеруге белсенді көмек. Мәдени гигиеналық дағдыларды және қарапайым өзіне-өзі қызмет көрсету дағдыларын тәрбиелеу. Туылғаннан бастап шомылу және сумен ойнау балалардың сүйікті ісіне айналады.
Сондықтан, кез-келген су процедуралары кезінде сөйлеуді, есте сақтауды, естуді, ритақты жақсы меңгеру және дамыту үшін питомниктер, сөйлемдер, мақал-мәтелдер, өлеңдер, жұмбақтар, ертегілер көмекке келеді. Мұның бәрі баланы қоршаған әлеммен және қарапайым өзін-өзі күту дағдыларымен таныстыруға көмектеседі.
Түсіндірме ескерту: Мәдени-гигиеналық дағдылар көбінесе мектепке дейінгі жаста қалыптасады, өйткені баланың жүйке жүйесі өте пластикалық, тамақ ішуге, киінуге, жууға байланысты әрекеттер күн сайын жүйелі және бірнеше рет қайталанады. Балабақшада балалар тәрбиеленеді: дене тазалығын сақтау, тамақтану мәдениеті, қоршаған ортада тәртіпті сақтау, сондай-ақ балалардың бір-бірімен және ересектермен дұрыс қарым-қатынасы. Балалармен күнделікті жұмыс барысында жеке гигиена ережелерін сақтау олар үшін табиғи болып, гигиеналық дағдылар жасына қарай үнемі жетілдіріліп отыруы керек. Баланың жаңа дағдыларды игеруін жеңілдету үшін бұл процесті қол жетімді, қызықты және қызықты ету керек. Мұны педагогикалық тұрғыдан нәзік, кедергісіз жасау керек. Бұл жағдайда тәрбиеші үшін өмірдің 2-ші жылындағы балалардың жас ерекшелігін - тәуелсіздікке деген ұмтылысты ескеру маңызды.
Балаларға арналған тапсырмалар:
- Балаларда жеке гигиена ережелері туралы қарапайым идеяларды қалыптастыру.
- Үстелдегі мінез-құлық ережелерін қалыптастыру.
- Балаларда таза, ұқыпты көрінуге деген ұмтылысты тәрбиелеу.
Педагог үшін жобаның міндеттері:
- Тақырыптық суреттер мен көрнекі-демонстрациялық материалдарды дамытатын ортаны әртараптандыру.
- Ата-аналарға кеңес беру және мәдени-гигиеналық дағдыларды қалыптастыру бойынша бірлескен жұмысқа тарту.
- "Біз таза және ұқыпты боламыз"қабырға газетін жасау
Педагог үшін жобаның міндеттері:
- Тақырыптық суреттер мен көрнекі-демонстрациялық материалдарды дамытатын ортаны әртараптандыру.
- Ата-аналарға кеңес беру және мәдени-гигиеналық дағдыларды қалыптастыру бойынша бірлескен жұмысқа тарту.
- "Біз таза және ұқыпты боламыз"қабырға газетін жасау
Ата-аналарға арналған жобаның міндеттері:
- "Чистюли"балалар кітабы байқауына қатысу;
- Үйде балаларға питомниктерді, көркем әдебиеттерді оқу;
– "Тазалық-денсаулық кепілі"қабырға газетін дайындау
Жоба өнімдері:
- Питомниктердің, жеке гигиена туралы өлеңдердің картотекасы.
- Өндірілген балалар кітаптары, қабырға газеттері.
- "Тазалық перісі" ертегі кейіпкері.
- Мәдени-гигиеналық дағдылар бойынша көрнекі материал.
- Мәдени-гигиеналық дағдылар бойынша дидактикалық ойындардың картотекасы.
Жоба бойынша күтілетін нәтижелер:
Балаларға арналған:
- Балалардың мәдени гигиеналық дағдылар туралы қарапайым білімдерін қалыптастыру.
- Жеке гигиена құралдарын тану, атау.
Ата-аналар үшін:
- "Чистюли" (конкурс жеңімпаздарының дипломдарын алу) атты балалар кітаптарының конкурсына қатысу.
– "Тазалық-денсаулық кепілі"қабырға газетін құру
Мұғалім үшін:
- Жоба тақырыбы бойынша пәндік-дамытушы ортаны байыту және толықтыру;
- "Біз таза және ұқыпты боламыз"ақпараттық стендін дайындау
"Чистули" жобасының кезеңдері
Жобаның 1-кезеңі - ұйымдастырушылық-дайындық
- Жоба паспортын жасау
- жұмыс және әдістемелік әдебиеттерді таңдау
- Балаларға оқу үшін балалар көркем әдебиетін таңдау.
- Сюжеттік суреттер мен иллюстрацияларды таңдау.
2 кезең – практикалық (балалармен жұмыс формалары)
- Балалармен осы тақырып бойынша тақырыптық суреттерді қарау;
- Мәдени-гигиеналық дағдылар тақырыбында балалармен әңгімелесу;
- Балаларға Көркем әдебиет оқу;
- ойын жағдайлары…
- "тазалық перісі" ертегі кейіпкерін пайдалану
- ашық ойындар
- музыкалық ойын
- халық фольклорын қолдану(питомниктер, әндер, өлеңдер)
- сумен ойындар мен тәжірибелер
3-ші кезең-қорытынды
- Жобаның тұсаукесері.
- Жаңа міндеттер қою.
Ата-аналармен жұмыс
- Ата-аналарды кітап пен қабырға газетін жасауға тарту.
- Ата-аналармен консультациялар өткізу.
Жобаны орындау: 7.10-18.10.
Білім беру салалары бойынша жоспарлау
1 таным әңгіме "кім ұқыпты, ол жағымды","үстелде өзін қалай ұстау керек". Сюжеттік картиналарды қарау; ойын - "Катя қуыршағын шомылу".
2 қарым-қатынас сюжеттік суреттерді қарау, Жеке гигиена құралдарын қарастыру, жағдай ойындары, дидактикалық жаттығулар.
3 К.Чуковскийдің "Мойдодыр" көркем әдебиетін оқу, гигиеналық дағдылар мәдениеті туралы питомниктерді оқу. В.Викторовтың "қолжуғыш"өлеңін оқу.
4 әлеуметтену дидактикалық ойындар "біз шаш жасаймыз", ""тазалық перілерінің қолын жуамыз", "қуыршақ Категе үстелді қалай қоятынымызды көрсетеміз", "жеке гигиена заттарын алыңыз", "су-су", "қуыршақты ваннада жуыңыз"
5 Еңбек Өзіне-Өзі Қызмет Көрсету.
6 Қауіпсіздік ситуациялық әңгіме "үстелде өзін қалай ұстау керек"
7 Музыка гигиеналық дағдылар мәдениеті туралы әндерді тыңдау, "біздің қаламдар қайда" музыкалық ойыны
8 дене шынықтыру "қоян сұр жуылады"ашық ойыны
Таңертеңгілік гимнастика кешені" "дені сау бол""
9 Денсаулық дидактикалық ойындар, мәдени гигиеналық дағдыларды қалыптастыру бойынша әңгімелер
10 еркін әрекет ойындар және сумен тәжірибе жасау. Саусақ гимнастикасы.
Жобаны орындау:
Дүйсенбі. Таңертеңгілік гимнастика кешені ""дені сау бол ""балаларды" тазалық перісі " ойын кейіпкерімен таныстыру.
Әңгіме "кім ұқыпты, ол жағымды"; - сюжеттік суреттерді қарау – мәдени-гигиеналық дағдылар туралы білім қалыптастыру, ұқыпты болуға деген ұмтылысты тәрбиелеу.
- В. Викторовтың "қолжазба" өлеңін оқу; өлең жолдарын айтуға үйрету.
- "Тазалық перілерінің қолын жуу" дидактикалық ойыны; - балаларда КГН қалыптастыру, балалардың назарын қолды қалай дұрыс сабындауға, сабынды жууға, қолды сүртуге бағыттау.
Сейсенбі. Таңертеңгілік гимнастика кешені" "дені сау бол""
- "Үстелде өзін қалай ұстау керек" әңгімесі; - ұқыпты тамақтану қабілетін қалыптастыру.
- К.Чуковскийдің "Мойдодыр" оқуы; - балаларды мұқият тыңдауға үйрету.
- "Затты тап" дидактикалық ойыны; оның негізгі белгілеріне назар аудара отырып, жеке гигиена заттарын табу қабілетін қалыптастыру.
Сәрсенбі.Таңертеңгілік гимнастика кешені ""дені сау бол "" жеке гигиена құралдарын қарастыру; - мұғалімнің өтініші бойынша заттарды табуға үйрету. Гигиена құралдары туралы өлең оқу; - балаларды мұқият тыңдауға, жеке гигиена құралдарын атауға үйрету.
Дидактикалық ойын "су, су!"; өзіне-өзі қызмет көрсету дағдыларын орындау кезінде тәуелсіздікке ұмтылуға тәрбиелеу.
Бейсенбі.Таңертеңгілік гимнастика кешені" "дені сау бол""
Әңгіме "заттар не үшін қажет"; - балаларды жеке гигиена заттарын тануға және атауға үйрету.
"Біздің қаламдарымыз қайда" музыкалық ойыны; - эмоционалды көңіл-күйді қалыптастыру. "Су, су" питомнигін үйрену; - балаларды сөздерді айтуға үйрету тәрбиешінің артындағы питомник сөздері.
Жұма. "Дені сау бол"таңертеңгілік гимнастика кешені" - ойын-сабақ "Кати қуыршағын шомылу"; мәдени – гигиеналық дағдыларды қалыптастыру. "Сұр қоян жуылады" ашық ойыны; балаларды тәрбиешінің артынан қимылдарды қайталауға үйрету.
Дүйсенбі. Таңертеңгілік гимнастика кешені"" дені сау бол ""Анам Катяны жуады" картинасын қарау; балаларды жеке гигиена заттарын дұрыс атауға үйрету. Балалардың сөйлеуін белсендіру "шаш жасау" дидактикалық ойыны; тарақты жеке зат ретінде қолдануға және шашты жоғарыдан төменге қарай қозғалыстармен тарауға үйрету. Рөлдік ойынның алғышарттарын дамыту.
Сейсенбі. Таңертеңгілік гимнастика кешені"" дені сау бол ""түскі ас кезінде" сюжеттік картинаны қарау; балаларға ыдыс-аяқтарды дұрыс атауға үйрету. "Үш аю" Ертегісін оқу; ыдыс-аяқтың атауын және үстелдегі мінез-құлық ережелерін үйрету.
Сәрсенбі. "Сау бол" таңертеңгілік гимнастика кешені М. Дружининаның "сиқырлы сөзді кім біледі" өлеңін оқу; үйрету, мұқият тыңдаңыз, мұғалімнен кейін сөздерді қайталаңыз. Дидактикалық ойын "қуыршақтарға шай беріңіз"; баланы ыдыс-аяқтың мақсатымен таныстыру, тақырыптық және ойын әрекеттерін орындауға үйрету (шыныаяқтарды, табақшаларды, қасықтарды орналастыру).
Бейсенбі. "Сау бол" таңертеңгілік гимнастика кешені гигиеналық дағдылар мәдениеті туралы өлеңдер оқу; үйрету, мұқият тыңдау.
Дидактикалық ойын. "Қуыршақты ваннада жуыңыз"
Мақсаты: жеке күтім заттарын атауға үйрету (сабын, жуғыш зат, сабын ыдысы, жуу, сабын, сүрту, жылы, суық, ыстық)
Жұма. "Дені сау бол" таңертеңгілік гимнастика кешені "затты тап" дидактикалық ойыны; оның негізгі белгілеріне назар аудара отырып, жеке гигиена заттарын табу қабілетін қалыптастыру. Бекіту. Ойын-сауық "сабын көпіршігі шытырман оқиғасы"; балаларға қуаныш сыйлау.
"Біз таза және ұқыпты боламыз"фотостендінің дизайны
3-ші кезең-қорытынды
- "Біз таза және ұқыпты боламыз"газетінің көрмесін безендіру
– "Катя қуыршағын шомылу"ойыны.
- "Сабын көпіршігі шытырман оқиғасы"ойын-сауық
Топта мектеп жасына дейінгі балаларды мәдени гигиена ережелерімен таныстыру үшін жеткілікті көрнекі, әдістемелік материалдар жинақталған. Жоба интеграцияланған тәсіл негізінде балалардың мәдени-гигиеналық дағдыларға деген көзқарасын қалыптастыру идеясын іске асыруға мүмкіндік береді.
Әдебиеттер тізімі:
1. Мектепке дейінгі білім беру бағдарламасы туғаннан мектепке дейін / ред.М.А.Васильева, н. Е. Вераксы, Т. с. Комарова. - М.: Мозаика-Синтез, 2010-304с.
2. Урунтаева Г.А., Афонкина Ю. А. баланы гигиена мен өзіне-өзі қызмет көрсетуге қалай баулу керек. – М.: Ағарту, 1997.
3. Богина Т. Л., Терехова Н.т. балабақшадағы күн тәртібі.- М.: Ағарту, 1987.- 95с
4. Конина Е. Ю. балаларда мәдени-гигиеналық дағдыларды қалыптастыру. Ойын жинағы.- Ирис-пресс, 2007 -12 Б.
5. Бондаренко А. К. балабақшадағы Дидактикалық ойындар.-М.: ағарту, 1991-160с.
6. Гурина и. в. 0-ден 3 жасқа дейінгі Алғашқы қадамдар. Біз ұйықтаймыз, жейміз, анам мен әкемді тыңдаймыз. - Санкт-Петербург., 2007
7. http://nsportal.ru/detskii-sad/materialy-dlya-roditelei/library/pedagogicheskii-proekt-chistyulya
8. http://nsportal.ru/detskiy-sad/raznoe/igrovoy-proekt